HTML

Miss Brightside

Az én agymenéseimről és gondolataimról olvashattok itt. Pontosabban véleményeket könyvekről, filmekről, zenéről, világ dolgairól, a tévéről, ami éppen eszembe jut.

Friss topikok

  • MissBrightside: @mrskowalski: Amikor láttam annyi negatív érzés lett rajtam úrrá, amikor ezt a borzalmat láttam, h... (2012.07.21. 11:31) Titanic 2

Egy személyes blog

2012.11.30. 17:37 MissBrightside

Baricz Gergő: Némán állni

Címkék: Baricz Gergő Baricz Gergő: Némán állni


Baricz Gergő a tavalyi X Faktor harmadik helyezettje. A műsor alatt néha a mentora, Keresztes Ildikó szerintem nála mellényúlt. Szerencsére (vagy nem?) az új korong inkább olyan lett, mint ahogy az erdélyi fiút megismertük egy szál gitárral a kezében. Nem állt be a mai trendek közé, és én ezt értékelem.

Szóval a Némán állni egy jó poprock lemez lett könnyed és élvezetes dallamos zenével és mondanivalókkal. A korong hibájaként csak azt róhatom fel, hogy a lemez hamar egysíkúvá válik a zene miatt. Más problémám nem volt. Az első szám a Tükrök arról szól, hogy valaki mindig más arcát mutatja. Üzenet:Légy önmagad! Mondjuk ez már kezd közhelyessé válni. Azért kellenek az ilyen nóták. A Bitek a virtuális "támadóknak" int be. Én még társadalomkritikát is fedeztem fel benne, hogy a fiatalok mennyi időt töltenek az internet előtt. Rés a falakon még mindig nem tudom felidézni. Nagyon nem ragadott meg. Lehet, hogy ez csak velem van így, viszont a szövege elég egyedi. A Némán állni jó kis sláger költő túlzásokkal. Egy egyszerű szám egy kapcsolat végéről. A klip is tökéletesen passzol hozzá. Baby-Bebogyó elsőre talán értelmetlennek tűnik, de olyan jó hangulata van, hogy az elragad. A szájharmonika a közepén ezt még tetőzi is. 40 éven át egyszerű dalocska. Ez sem igazán maradt meg. Stuck on you angol nyelvű szám. Igazából olyan, ami kint is megállná a helyét. Wings Tied Together (Norbet Kristóf cover) szép, de nem tudom kiemelni a többi közül. Ugye itt tűnik fel  a fentebb említett probléma. Dance to the end of love (Leonard Cohen cover) még az előző elég monoton, ez "pörgősebb". Talán ez a zene is dob, mert nem annyira simul be a többi közé. Ez Leonard Cohen érdeme. Amúgy nem értem ezt a két feldolgozást. There Must Have Been Something nekem az angol nyelvűek közül ez jött be a legjobba, pedig ez némely külföldi rockballadával másol. Solemn Silence a címadó dal angol nyelven. Nem értem, hogy miért kellett, bár nem rossz. Igazából jobban örülnék, ha a vége is magyar lenne. Legközelebb teljes magyar nyelvű korongot kérek, Gergő!

 

Úgy hozzám nőtt ez a korong, pedig ha nagyon gonosz akarok lenni ez egy átlagos magyar poprock lemez, de dob rajta a szöveg és a hang. Egyértelmű, hogy ez a stílus áll jól neki, de ettől még a zenei világa lehetne változatos.  Ebből 5/3 jönne, de a szívemre hallgatok így 5/4, de jobbat várok. Mondjuk szerintem az eddigi második szériás korongok közül ez lett legjobb. Kicsit elvakult voltam Kocsis Tibivel. Szóval ajánlom borús téli vagy őszi napokra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://missbrightside.blog.hu/api/trackback/id/tr614939977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása